Most w Głuchołazach - prawie gotowy
fot. nadesłane
Została ustalona data oficjalnego otwarcia mostu tymczasowego w Głuchołazach. Powstanie przeprawy to strategiczny krok w przywracaniu normalnego ruchu drogowego po zniszczeniach wywołanych przez powódź, która sparaliżowała komunikację w regionie.
REKLAMA
Dobiega końca budowa tymczasowej przeprawy przez rzekę Biała Głuchołaska w zniszczonych przez powódź Głuchołazach. Obecnie trwa kompletownie elementów konstrukcji, układanie płyt nawierzchni, krawężników i najazdów. 23 października br. zaplanowane jest przeprowadzenie obciążenia próbnego konstrukcji po którym 25 października br. nastąpi oficjalne otwarcie. Prace nad budową mostu tymczasowego wykonują żołnierze wojsk inżynieryjnych realizujący zadania w ramach trwającej wojskowej operacji o kryptonimie „Feniks” .
Nowo powstały, tymczasowy most, DMS-65, czyli Drogowy Most Składany to wojskowa, stalowa, modułowa konstrukcja pozwalająca w szybkim tempie odbudować uszkodzone przeprawy lub stawiać mosty zastępcze. Konstrukcja DMS-65 składa się z dwóch pomostów o długości 36 metrów każdy, to sprawdzone rozwiązanie, które zapewni mieszkańcom regionu bezpieczne i trwałe połączenie na czas budowy nowego, docelowego mostu.
Głuchołazy to jedna z miejscowości, która najmocniej ucierpiała w czasie tegorocznej powodzi. Napór wody zerwał m.in. budowany przez GDDKiA, przebiegający przez miejscowość most, który miał zostać oddany do użytku przed końcem roku. Gwałtowne ulewy i powódź zniszczyły zarówno most tymczasowy w Głuchołazach, jak i elementy budowanego mostu docelowego. Rzeka Biała Głuchołaska porwała tymczasową konstrukcję, co spowodowało konieczność pilnej budowy nowej przeprawy, aby jak najszybsze przywrócić komunikacyjną łączność dla mieszkańców miasta oraz okolicznych terenów dotkniętych żywiołem.
23 września br. ruszyła największa w historii Wojska Polskiego operacja pk. „Feniks” na czele której staną dowódca Wojsk Obrony Terytorialnej gen. bryg. dr Krzysztof Stańczyk. Celem tego przedsięwzięcia jest odbudowa zniszczonej infrastruktury na terenach po powodziowych oraz łagodzenie skutków kataklizmu dla mieszkańców. Każdego dnia w operację czynnie zaangażowanych jest ponad 6000 żołnierzy Wojska Polskiego.
Nowo powstały, tymczasowy most, DMS-65, czyli Drogowy Most Składany to wojskowa, stalowa, modułowa konstrukcja pozwalająca w szybkim tempie odbudować uszkodzone przeprawy lub stawiać mosty zastępcze. Konstrukcja DMS-65 składa się z dwóch pomostów o długości 36 metrów każdy, to sprawdzone rozwiązanie, które zapewni mieszkańcom regionu bezpieczne i trwałe połączenie na czas budowy nowego, docelowego mostu.
Głuchołazy to jedna z miejscowości, która najmocniej ucierpiała w czasie tegorocznej powodzi. Napór wody zerwał m.in. budowany przez GDDKiA, przebiegający przez miejscowość most, który miał zostać oddany do użytku przed końcem roku. Gwałtowne ulewy i powódź zniszczyły zarówno most tymczasowy w Głuchołazach, jak i elementy budowanego mostu docelowego. Rzeka Biała Głuchołaska porwała tymczasową konstrukcję, co spowodowało konieczność pilnej budowy nowej przeprawy, aby jak najszybsze przywrócić komunikacyjną łączność dla mieszkańców miasta oraz okolicznych terenów dotkniętych żywiołem.
23 września br. ruszyła największa w historii Wojska Polskiego operacja pk. „Feniks” na czele której staną dowódca Wojsk Obrony Terytorialnej gen. bryg. dr Krzysztof Stańczyk. Celem tego przedsięwzięcia jest odbudowa zniszczonej infrastruktury na terenach po powodziowych oraz łagodzenie skutków kataklizmu dla mieszkańców. Każdego dnia w operację czynnie zaangażowanych jest ponad 6000 żołnierzy Wojska Polskiego.
PRZECZYTAJ JESZCZE